Wednesday 8 July 2009

For Mechanical Drawing - Piping for Control Air




Ni sebahagian drawing piping..sebab byk lak nak upload..

Drawing yang saya & rakan saya buat ni memang amat2 mencabar..sebabnya kami kena naik setiap tingkat atas kat proton yang dekat Politeknik tu..Dengan penuh berhabuknya..sampai kami semua kena pakai alat pernafasan..sebab habuknya tebal giler..

Company kami dapat tender untuk membetulkan semua paip udara kat semua bangunan di Proton tu..so,setiap tingkat kami perlu check..Pekerja2 lah yang teruk..sama la ngan kami, sebab kena ikut..kalau ada yang rosak, pekerja kena keluarkan & kami kena ukur satu persatu..setiap inci paip tu..Engineer kami masa tu pun dah jadi mcm mayat hidup sebab dia kena standby..

Macam saya & kawan..as draftperson..habis jew mengukur..sehari tu tak sempat sebab banyak paip yang rosak & kesian kat pekerja2..non stop keje..so,kami balik dulu..buat yang mana ukur dulu..Engineer & pekerja takleh balik sebab kena keluarkan yang rosak untuk kami ukur..Habis jew buat yg mula2 tu..pegi lak sana ukur yang diorang keluarkan..Masa ni kawan saya terpaksa jadi pekerja keluarkan paip sebab pekerja tak cukup..so,saya sorang perempuan ni la kena buat drawing..

Pengalaman pertama kena bawa van..kelakar gak..beli makanan kat diorang kat sana..sebab sebelum ni mana pernah bawa van..kereta masa tu baru dalam proses nak beli..Tp mengingatkan mereka yg lapar..saya tekad jew..

Macam biasa..Pekerja Proton xde perempuan..apa lagi..saya masuk jew..mcm2 bunyi tikus..ada tikus mondok...tikus almari..hehe..

Projek ni paling memenatkan sebab balik kerja kol 5..kol 8 bos panggil gi Proton..balik tu tak tentu..Masa tu saya ngan Proton dah familiar..Pekerja2 pun dah kenal kitorang..Tapi semua dah tinggal kenangan.. :)

No comments:

Post a Comment