Wednesday 8 July 2009

For Mechanical Drawing - Control for System Emergency Piping for All Building

Yang ni detail untuk keseluruhan sistem paip kecemasan la..ini baru lakaran biasa..detail nya belum lagi..
Softcopy drawing takde..just hardcopy jew..ni piping dari bawah tanah ke atas..sebelah kiri for measurement..Yang sebelah kanan untuk kasi jelas guna isometric drawing..
Yang ini pulak..sambungan seterusnya..
memang mencabar gak buat projek ni sebab silap jew sambungan piping..kena ubah keseluruhan drawing..ms tu hari2 kena turun ke sana la..masa tu mmg saya top la..pompuan srg..Proton mana ada pompuan keje bahagian production..so,saya yg keje bukan dlm Proton..just bos dpt tender bt keje dlm tu..tu yg leh masuk keluar Proton..
Masa tu suma ingat saya ni anak bos..sebab muka cute jew..ingat anak bos ni praktikal ke tolong ayah ke..kwn2 soh ngaku jew..hehe..
pastu apa lagi..ramai la jejaka Proton menggatal..agaknya kalau lembu pakai skirt pun,diorang ngorat gak kot..hehe..nama pun lelaki kan..
bila keja dlm keadaan mencabar ni yg best kan..masa ni memang happy bz..xde nak fikir psl benda lain..

Drawing ni untuk Proton yang kat Politeknik Shah Alam tu..Saya ditugaskan untuk membuat sistem paip air kecemasan untuk menyalurkan keseluruhan Proton tu..
Setelah berunding ngan pihak atasan Proton Main Plant dari segi design & jenis paip yang nak digunakan, saya & sorang kawan memulakan membahagikan tugas.Sebab projek ni besar beb...
Satu sistem paip nak buat untuk control semua bangunan Proton ni..

1 comment:

  1. hebatnye akak ni
    jurutera yer...

    kagum tgk lukisan2 tu

    ReplyDelete